برج خنک کننده گالوانیزه (Galvanized Cooling Tower) یکی از انواع برج های خنک کننده است که وظیفه خنک کردن آب در فرآیندهای صنعتی، نیروگاهی و ساختمانی را برعهده دارد، برج خنک کننده گالوانیزه از یک بدنه فلزی تشکیل شده است که با گالوانیزه کردن برج باعث ضد زنگ شدن و افزایش عمر مفید آن می شویم.
در داخل این برج، سیستمی از پروانه های فلزی به شکل لوله های خمیده و متصل به یکدیگر وجود دارد که آب داغ از یک سمت و هوای تازه از سمت دیگر به آن وارد می شود. هوا با انجام تعامل با آب، حرارت آن را جذب می کند و به عنوان هوای گرم خارج می شود. به همین ترتیب، آب در اثر تبادل حرارتی با هوا، سرد شده و مجدداً به فرآیند مورد استفاده باز می گردد.
برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر درباره انتخاب برج خنک کننده مناسب می توانید با کارشناسان سارایئل نسیم تماس حاصل فرمایید.
ویژگی های برج خنک کننده فلزی
برج خنک کننده گالوانیزه دارای ویژگی های مختلفی است که شامل موارد زیر می شود:
۱- طراحی بدنه: بدنه برج خنک کننده فلزی معمولا از فولاد با روکش گالوانیزه تشکیل شده است.
۲- کارایی بالا: برج خنک کننده فلزی توان بالایی در خنک کردن آب دارد و می تواند در فرآیندهای صنعتی و نیروگاهی به خوبی عمل کند.
۳- نگهداری و عیب یابی آسان: نگهداری و عیب یابی در برج خنک کننده فلزی بسیار آسان است و در صورت بروز مشکل، به راحتی این نوع برج قابلیت تعمیر و بازسازی دارد.
۴- مقاومت در برابر زنگ زدگی: روکش گالوانیزه بر روی بدنه برج، آن را در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می سازد و عمر مفید آن را بالا می برد.
۵- سازگاری با محیط زیست: برج خنک کننده فلزی سازگار با محیط زیست است و به دلیل استفاده از آب به عنوان خنک کننده، آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.
۶- هزینه ی پایین: هزینه ساخت و نگهداری برج خنک کننده فلزی نسبت به سایر برج های خنک کننده به دلیل سادگی ساختار و کارایی بالا، کمتر است.
۷- قابل حمل: برج خنک کننده فلزی قابل حمل است و می تواند در محل های مختلف به راحتی نصب شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *