یونیت هیتر نوعی سیستم برای گرمایش محیط است که در برخی کاربری ها علاوه بر گرمایش از آن به عنوان دستگاه سرمایش نیز استفاده می شود. این دستگاه ساختاری ساده دارد و متشکل از تعدادی کویل (لوله های فین دار) و یک فن است که در روزهای سرد سال ، آبگرم یا بخار داغ با پمپ به کویل آن و در روزهای گرم سال ، آب سرد با پمپ به کویل آن ارسال می شود و هوا توسط فن از میان (اطراف) کویل دمیده شده و دمای آن افزایش یا کاهش پیدا می کند. آب سرد معمولا توسط چیلر و آب گرم توسط بویلر یا پکیج ایجاد می شود.
کاربرد اصلی آنها برای گرم کردن سالن ها و سوله های ورزشی و صنعتی و نیز کارگاه های صنعتی است. علت اینکه کاربرد این سیستم فقط به چنین اماکنی محدود می شود به دلایل زیر مربوط می شود :
۱ . فن دستگاه یونیت هیتر بسیار پر قدرت بوده و می تواند هوا را تا چند متر دورتر پرت کند و به همین علت بهتر است که در جاهایی استفاده شود که سقف، ارتفاع بالایی دارد.
۲ . هر چه فن پر قدرت تر می شود طبیعتا صدایی هم که ایجاد می شود بیشتر است و به همین خاطر استفاده از آن در اماکنی که نسبت به صدا کمتر حساس هستند (مثل کارخانه ها، کارگاه ها، سوله های ورزشی و …) بیشتر است.
۳ . معمولا در محیط های وسیع مثل سوله ها و انبارها نیاز است که محیط به سرعت به دمای مورد نیاز برسد و یونیت هیتر این کار را به خوبی انجام می دهد.
یونیت هیتر ها داخل فضای مورد نظر نصب میشوند و با هوای بیرون ارتباط ندارند به همین دلیل اگر نیاز است که هوای تازه در گردش باشد یونیت هیتر گزینه مناسبی نیست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *